Advieskosten hypotheek

Regulier

€ 2.500

  • Voor doorstromers
  • Persoonlijk advies
  • Onafhankelijke vergelijking
  • De laagste rentes en beste voorwaarden
  • Van eerste gesprek tot notaris
Aanvragen

Ondernemers

€ 2.950

  • Voor ondernemers
  • Persoonlijk advies
  • Onafhankelijke vergelijking
  • De laagste rentes en beste voorwaarden
  • Van eerste gesprek tot notaris
Aanvragen

Kosten overige diensten

Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid

€ 2.500,-

Aanvragen

Hypotheek verhogen of omzetten

€ 1.250,-

Aanvragen

Extra offerte (binnen één traject)

€ 495,-
Aanvragen

Advies over een rente aanpassing

€ 375,-
Aanvragen

Hoeveel advieskosten betaal je voor ons hypotheekadvies?

Een eerste hypotheekgesprek bij Van Ekeren is altijd gratis. We inventariseren je belangrijkste vragen en helpen je op weg. Aan een vervolgtraject voor het bemiddelen en afsluiten van een hypotheek zijn kosten verbonden. Als hypotheekadviseur zijn we verplicht die rechtstreeks bij de klant in rekening te brengen. De hypotheekkosten zijn dus niet verwerkt in de hypotheekrente zoals tot 2013 het geval was.

Vaste tarieven voorkomen misverstanden

We hanteren vaste tarieven. Dat voorkomt misverstanden. Een regulier traject voor een hypotheekadvies kost € 2500. Voor starters hanteren we een speciaal tarief van € 2150. Ondernemers betalen € 2950. Voor diverse kleinere adviesvragen hebben we ook vaste tarieven, bijvoorbeeld voor een verhoging of omzetting van een bestaande hypotheek (€ 1250) of een advies over een renteaanpassing (€ 375).

Hypotheekkosten meestal aftrekbaar voor de belasting

De hypotheekkosten voor de aankoop of verbetering van een woning zijn in de meeste gevallen fiscaal aftrekbaar. Het fiscaal aftrekbare percentage is onder andere afhankelijk van de hoogte van het (gezamenlijk) inkomen. In 2020 kun je de hypotheekkosten en -rente voor maximaal 46% aftrekken. Dit percentage wordt geleidelijk afgebouwd tot maximaal 37,1% in 2023.

Financiële helpdesk voor tussentijdse hypotheekvragen

Als je eenmaal een hypotheek hebt, is het fijn als je op tussentijdse vragen snel een antwoord kunt krijgen. Speciaal voor dit doel kun je gebruikmaken van onze financiële helpdesk.

De financiële helpdesk valt onder onze hypotheek serviceovereenkomst. Met een abonnement op deze service regel je meteen een paar andere zaken. Wij controleren bijvoorbeeld periodiek of je hypotheek nog up tot date is en of niet te veel kosten en premies betaalt voor aanverwante verzekeringen.
Het beantwoorden van vragen en het maken van berekeningen kost ons tijd en geld. Voorheen brachten wij daarvoor geen kosten in rekening, omdat we toen door de hypotheekbanken werden betaald. Nu is dat anders. Met onze Hypotheek Serviceovereenkomst kunnen wij toch de vertrouwde service bieden die bij een complex financieel product als een hypotheek hoort.

Welke diensten vallen onder de Hypotheek Serviceovereenkomst?

  • Financiële Helpdesk: hulp via de telefoon en e-mail
  • 24/7 doorlopende hypotheekbewaking
  • Advies bij het aflopen van de rentevastperiode van je bestaande hypotheek
  • Advies over het afsluiten van hypotheekbeschermers (verzekering bij arbeidsongeschiktheid en werkeloosheid)
  • Recht op een driejaarlijks updategesprek
  • Jaarlijks een overzicht van al je lopende contracten via Van Ekeren Hypotheken en Verzekeringen
  • Beschikking over je digitaal dossier (24/7)
  • Doorlopende controle van hypotheekrentepercentages van je hypotheek en tarieven van je overlijdensrisicoverzekering

Wat kost de Hypotheek Serviceovereenkomst?

Het tarief voor onze Hypotheek Serviceovereenkomst is € 12,50 per maand. Na één jaar is de Hypotheek Serviceovereenkomst dagelijks opzegbaar.